Thursday 7 June 2012

Denmark from chicken


Jedzenie zapewne będzie tematem, który przewinie się tutaj wielokrotnie.
Od dawna słyszałam przerażające plotki o okropnej kuchni angielskiej, więc jedzenie tutaj nie było dla mnie szokiem. Jeśli wie, gdzie się kupować, to nie jest źle, kuchnia jednak nie zachwyca. Za to jest ogromny wybór kuchni z całego świata.

Najpopularniejsza potrawa

Najpopularniejszym daniem angielskim jest... nie, nie fish and chips, tylko... ta dam!, chicken curry.
Moje pierwsze spotkanie z curry nie było udane.
Bożydar zabrał mnie do ładnej i dosyć eksluzywnej hinduskiej restauracji, z której zniknęliśmy dosyć szybko, jako że po pewnym czasie zaczęły mi lecieć z oczu łzy. Ciężko celebrować posiłek z dziewczyną, która wygląda jakby własnie została porzucona.
Obecnie przyzwyczaiłam się do tej przyprawy, ale curry nadal u mnie wywołuje ciężkość w żołądku.

Społeczeństwo brytyjskie jest – patrząc na ulicach – większe i cięższe gabarytowo niż polskie.
Ja, osoba o normalnej budowie ciała, jestem tu uznawana za szczupłą, a moje nawyki żywieniowe za przesadne.
Nie jesz kanapki i nie zagryzasz jej czipsami? Dziwne.
Marchewki? A gdzie humus do nich?
Jak to ograniczasz cukier? Przecież jesteś szczupła. [właśnie dlatego jestem szczupła, bo ograniczam cukier]
Mój hinduski kolega z pracy na początku uznał mnie za niegrzeczną i niewychowaną, bo uparcie odmawiałam jedzenia przynoszonych przez niego czipsów, ciastek oraz cukierków.

Produkty light

Oczywiście, można tu znaleźć ogromny wybór produktów light, ponieważ panuje tu obsesja ograniczania tłuszczu. Fakt, tłuszcz w nich nie przekracza 1%, za to węglowodany to przynajmniej 20%.
Dotyczy to w szczególności jogurtów, które bardziej przypominają deser niż lekką przekąskę. Standardowy jogurt owocowy w UKi jest bardziej kremowy, ma wymyślne smaki i naładowany jest cukrem.
A także jest „Suitable for vegetarians”! (Napisy na opakowaniach doczekają się osobnej notki)

Cdn.


1 comment:

  1. Z drugiej strony masz zhomogenizowane produkty, z ktorych tluszcz podobnoz bez trawienia potrafi sie wchlonac. Nie wiem co gorsze, ale jezeli ktores ma fajny smak, to chyba moze byc. ;-)

    ReplyDelete